Legend (Legend Series) – Marie Lu

The English version can be found below.

1001004011832481Titel: Legend – Legend

Auteur: Marie Lu

Verschenen: april 2012

Pagina’s: 320

Uitgever: Gottmer Uitgevers Groep b.v.

Wat voorheen het westen van de Verenigde Staten was,heet nu de Republiek Amerika.
De 15-jarige June behoort tot de elite van de Republiek. Ze is een wonderkind, gehoorzaam en loyaal, en wordt klaargestoomd voor een hoge functie in het leger.
De rebelse Day, ook 15 jaar oud, is geboren in een sloppenwijk. Hij is de meest gezochte crimineel van de Republiek.
Normaal gesproken zouden de wegen van June en Day elkaar nooit gekruist hebben, maar als de broer van June, een belangrijke militair, wordt vermoord, is Day de hoofdverdachte. Het ultieme kat-en-muisspel gaat van start: June wil haar broers dood wreken en Day moet uit handen van de overheid zien te blijven, waarbij hij ook nog probeert zijn familie te redden van een mysterieuze epidemie.
 Tijdens de Ohmybookathon begon ik aan de serie Throne of Glass van Sarah J. Maas. Het was echter wat te veel van hetzelfde en ik besloot over te schakelen naar een andere trilogie. Mijn oog viel op de Legend serie van Marie Lu. Ik had deze al vaker zien staan op de boekenrekken van de Engels booktubers, maar ik had totaal geen idee waar deze trilogie over ging. Ik besloot aan het eerste boek te beginnen.
Het enige wat ik wist over dit boek is dat we in een dystopische wereld terecht zouden komen. De boekenreeks wordt vergeleken met de hunger games, maar daar ben ik toch niet helemaal mee akkoord.
Het boek volgt de evoluties na de moord van Metias. Metias is de oudere broer van June, een van de hoofdpersonages en een wonderkind, en zij wil haar broer wreken. Omdat hij vlak voor zijn dood een aanvaring had met Day, wordt hij onmiddellijk te hoofdverdachte. Day is een crimineel die zijn trial gefaald heeft. Elk kind moet op 10 jarige leeftijd de trials ondergaan. Het is hierbij in het begin niet echt duidelijk wat er met de jongeren gebeurd die die trials falen, maar Day groeit op als crimineel. June wil Day vinden en gaat hiervoor undercover om hem te vinden. Dit is het begin van een spannende zoektocht in een onstabiele wereld.
Zoals ik al zei, wist ik niet goed wat te verwachten bij het verhaal. Ik ben echter zeer aangenaam verrast. Het boekje is niet al te dik, maar ik kon het dan ook geen moment neerleggen. Nog een geluk dat ik de hele dag buiten kon zitten toen ik dit boek las. In het begin voel je direct een band met meerdere karakters, maar gaandeweg brak die band bij mij bij sommige van deze karakters. De karakters zijn goed uitgewerkt, hoewel het telkens June of Day is die aan het woord is. Meestal leer je dan de personages minder goed kennen, maar hier had ik daarvan geen last. Ik heb dit boek met plezier uitgelezen! Voor mij is dit opnieuw een geslaagd begin van een trilogie!

Dit boek is te koop bij bol voor slèchts 5 euro!

17258061Title: Legend 1 – Legend

Author: Marie Lu

Published: February 2012

Pages: 295

Publisher: Penguin

Los Angeles, California

Republic of America

He is Day.

The boy who walks in the light.

She is June.

The girl who seeks her brother’s killer.

On the run and undercover, they meet by chance. Irresistably drawn together, neither knows the other’s past.

But Day murdered June’s brother.

And she has sworn to avenge his death.

 During the Ohmybookathon I started the Throne of Glass Series of Sarah J Maas. It just was starting to be a little bit too much of the same and I decided to start an other trilogy. My eye was caught by the Legend series of Marie Lu. I saw this one often in bookcases of booktubers, but I had no idea what the story was about. I decided to start in the first book.
The only thing I knew about the book was that it was situated in a dystopic world. The serie is compared to the hunger games, but I don’t really agree with this.
The story follows the evolutions after the murder of Metias. Methias is the older brother and only family left of June, one of the protagonists in the book and a prodigy. She wants to avenge her brothers mother. Because Day and Metias had a conflict just before his dead. Therefore he is immediately pointed to as the mains suspect. Day is a criminal who has failed his trials. Each child needs to do a trial when they reach they age of ten. In the beginning it’s not really clear what happens to the children who flunk their trials. June wants to find Day and goes undercover to find him. This is the start of a suspensefilled search in an unstable world.
Like I said, i didn’t really know what to expect of this story. I’m pleasantly surprised though. The book is not really thick, but I just couldn’t lay it down. I went outside to read in the sun and I came back in when I was through it In the beginning you feel a connection to multiple characters, but along the way some charactersbroke down to me. The characters are detailed, although only June or Day are speaking. I loved this book and for me this is again a great start for a trilogy

Amazon – 5.59 British Pounds

Een gedachte over “Legend (Legend Series) – Marie Lu

Geef een reactie

