De Glazen Troon / Throne of glass (Throne of Glass Series) – Sarah J. Maas

The English version can be found below.

9200000022055442Titel: Throne of Glass 1 – Throne of Glass

Auteur: Sarah J Maas

Verschenen: Januari 2015

Pagina’s: 360

Uitgever: Meulenhoff Boekerij B.V.

Ze wordt door twee mannen bemind

Het hele land vreest haar

Alleen zij kan het koninkrijk redden

Celaena wordt voor de keuze gesteld: óf haar leven slijten in de gevangenis, óf deelnemen aan een toernooi waarvan de winnaar de nieuwe kampioen van de koning wordt. Een voor een worden de deelnemers van het toernooi echter op gruwelijke wijze vermoord en al snel vecht Celaena niet alleen voor haar vrijheid, maar ook voor haar leven.

Ik had op booktube al erg veel positieve verhalen gehoord over deze serie. Daarom moest en zou ik deze lezen en heb ik snel een bestelling gedaan op Amazon (link in de Engelse review). Het moment dat ik ze in mijn brievenbus vond, was voor mij even een geluksmoment. Ik ben onmiddellijk in de Glazen Troon beginnen lezen.

Ik werd onmiddellijk geïntrigeerd door Celaena. Dit is eens een sterke, vrouwelijke hoofdpersoon en ze laat zich niet doen. Dat moet ook wel, want ze is een huurmoordenaar. Daarenboven heeft ze de harten gestolen van haar bewaker en prins, maar ze zweemt niet over wie ze echt wil en dat kan ik wel appreciëren. Ze staat stevig in haar schoenen en laat zich niet reduceren tot smal hoopje omwile van de liefde!

Voor mij is dit een must-read. Ik zou iedereen aanraden deze te gaan lezen. Ik kon het boek gewoon niet neerleggen en ik wilde weten wat er allemaal zou gebeuren.

Dit boek is te koop bij bol voor 19.99 euro

 

 

511YdiTicTL._SX328_BO1,204,203,200_Title: Throne of Glass 1 – Throne of Glass

Author: Sarah J Maas

Published: August 2012

Pagina’s: 404

Uitgever: Bloomsbury

In the dark, filthy salt mines of Endovier, an eighteen-year-old girl is serving a life sentence. She is a trained assassin, the best of her kind, but she made a fatal mistake. She got caught.

Young Captain Westfall offers her a deal: her freedom in return for one huge sacrifice. Celaena must represent the prince in a to-the-death tournament – fighting the most gifted thieves and assassins in the land. Live or die, Celaena will be free. Win or lose, she is about to discover her true destiny. But will her assassin’s heart be melted?

On booktube I heard a lot of positives. Therefore I had to start reading this series and I quickly ordered some books on Amazon. The moment these books arrived, was one of my very happy moments. I immediately started reading the throne of glass.

Celaena is one of the strongest protagonists I know. She is a very intriguing character and she doesn’t crumble under pressure. That’s off course a necessary trade, because she is an assasin. Since arriving in the castle she stole the hearts of her guard and the prince, but she doesn’t falter. Romance and love is less important than surviving. I love this fact, because I’m not always in the mood for romance (although there is still some of it in it).

For me this is a must read. I couldn’t put the book down and I was anxious for everything what would happen.

Amazon – 3.49 British Pounds

Geef een reactie

