De 5de golf/The 5th wave – Rick Yancey

The English version can be found below.


9200000053013232Titel
: De 5de golf

Auteur: Rick Yancey

Verschenen: september 2013

Pagina’s: 336

Uitgever: A.W. Bruna

Soms denk ik dat ik de laatste mens op aarde ben. Dat betekent dat ik de enige mens in het universum ben. Dat is onzin, ik weet het. Ze kunnen niet iedereen gedood hebben… Nog niet.

De eerste golf: de wereld wordt gehuld in duisternis
De tweede golf: als je geluk hebt weet je te ontsnappen
De derde golf: als je pech hebt overleef je
De vierde golf: er geldt nog maar één regel – vertrouw niemand

Nu de vijfde golf eraan komt, is Cassie op de vlucht – voor Hen, de wezens die er menselijk uitzien maar het niet zijn. Zij die het land doorkruisen om eenieder te vermoorden die ze tegenkomen. Cassie gelooft dat er maar één manier is om te overleven: door alleen te blijven. Maar dan ontmoet ze Evan Walker, de verleidelijke en mysterieuze vreemdeling die haar enige hoop is om haar vijfjarige broertje te helpen bevrijden, én haar enige hoop om zelf te overleven.
Maar Cassie moet kiezen tussen vertrouwen en wanhoop, tussen verzet of overgave. Tussen leven… en dood.

Vanaf dat de geruchten de ronde deden dat deze film bijna uit ging komen, wist ik dat ik het boek zo snel mogelijk moest lezen. Daarom maakte deze het naar de top van mijn TBR stapel. Ik had deze echter nog niet gekocht, dus ik wist niet hoe ik deze zo snel mogelijk kon lezen. Gelukkig vond ik het audiobook op scribd. Gelukkig, nu kon ik het boek ook lezen.

De fifth wave is een vlot boek. Dat komt door de schrijfstijl. Ik vind dat er niet veel diepgang in het verhaal zit, maar dat verwacht ik ook niet bij zo’n boek. Ik vind het ook goed dat dat het boek gebruik maakt van meerdere ‘vertellers’. Zo leer je van elk van deze personen net dat ietsje meer. Iets wat ik wel miste is iets meer uitleg bij alle golven. Nu wordt dat telkens terloops vermeld, maar ik had hier nog wel iets meer over willen weten. Misschien wordt hierover in de volgende boeken uitgewijd. Het is een leuk boek, maar verwacht er niet iets super hoogstaand van. Nu kan ik niet wachten om de film te gaan zien.

Bol – 7.50 euro

Bookdepository – 9.48 euro

16101128Title
: The 5th Wave (The 5th Wave 1)

Author: Rick Yancey

Published: May 2013

Pages: 460

Publisher: Penguin books

The Passage meets The Hunger Games in a gripping new series from Carnegie-shortlisted Rick Yancey. After the 1st wave, only darkness remains. After the 2nd, only the lucky escape. And after the 3rd, only the unlucky survive. After the 4th wave, only one rule applies: trust no one. Now, it’s the dawn of the 5th wave. On a lonely stretch of highway, Cassie runs from Them. The beings who only look human, who roam the countryside killing anyone they see. Who have scattered Earth’s last survivors. To stay alone is to stay alive, until Cassie meets Evan Walker. Beguiling and mysterious, Evan may be her only hope for rescuing her brother and even saving herself. Now she must choose: between trust and despair, between defiance and surrender, between life and death. To give up or to get up. Cassie Sullivan gets up.

From the moment on that the rumours started that the movie of this book was going to be launched, I knew I had to read this book as quickly as possible. Therefore the book went to the top of my TBR pile. I hadn’t bought this one, so I didn’t know how quickly I would be able to read it.  Luckily I found the audiobook on scribd. Yes, now I could read it as wel.

The fifth is a quick paced book. This is due to the writing style. There is not a lot of depth in the story, but I didn’t expect that with this book. I loved the fact that the book used multiple ‘narrators’. So you learn some more of each character. I did miss some extra explanation for the waves. Now they mention it every now and then, but I don’t feel it as deep as should have, I think. Therefor I wanted some more info. Maybe they will do that in the next books. It is a fun book, but don’t expect something very complex. Now I can’t wait to go look at the movie.

Amazon – 5.59 pounds

kindle e-book – 6.81 dollar

Een gedachte over “De 5de golf/The 5th wave – Rick Yancey

Geef een reactie

