Hyperbole and a half – Allie Brosh

The English version can be found below.

 

17571564Titel: Hyperbole and a half

Auteur: Allie Brosh

Verschenen: October 2013

Pagina’s: 369

Uitgever: Touchstone

 

Dit is een boek die ik schreef. Omdat ik het schreef, moest ik uitvinden wat ik aan de achterkant schreef om uit te vinden wat het was. Ik probeerde een lange, in de derde persoon geschreven samenvatting te schrijven wat uit zou drukken hoe goed dit boek is, maar ook vaak genoeg zou blijven, net zoals iemand anders dit schreef, maar ik ontdekte snel dat ik niet stiekem genoeg ben om dit te kunnen doen. Daarom besliste ik een lijst te maken van de dingen die in het boek zitten.

Foto’s

Woorden

Verhalen over dingen die mij overkwamen

Verhalen over dingen die anderen overkwamen door mij

Ik

8 miljoen dollar*

Verhalen over honden

Het geheim tot eeuwig geluk*

*Dit zijn leugens. Misschien heb ik mijn sneakiness onderschat!

Laatst was ik weer eens aan het kijken op Scribd voor een leuke comic. Scribd is een maandelijks abonnement die je toegang geeft tot verschillende boeken en audiobooks. Dat vond ik vroeger een supertof concept, MAAR het abonnement wordt keer op keer minder waard. Daar wordt ik echt gek van. Nu hebben ze naast het aantal audioboeken ook het aantal boeken die je mag lezen per maand beperkt. Gek word ik ervan. Tot daar mijn uitbarsting :(.

Maar wat vind ik nu van het boek?

Zoals jullie weten, ben ik normaal niet zo’n fan van comics. Dat houdt mij echter niet tegen om dit ‘genre’ te blijven proberen. Waar ik echter wel van hou, is dat auteurs aan zelfspot doen. Dat doe Allie in deze continu. Daarnaast zijn haar verhalen enerzijds wel herkenbaar en anderzijds zo leuk verteld, zodat ik dit hele boek met een smile op mijn gezicht gelezen heb.

Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik voor dit boek nog nooit van Allie Brosh gehoord had. Allie Brosh is echter een erg bekende blogger. Ze gebruikt een simpele manier van tekenen om verhalen uit haar leven en kindertijd te vertellen. The blog werd in 2009 gelanceerd.

Rating: 4/5

Bol – 13.99 euro

Bookdepository – 12.33 euro


17571564Title
: Hyperbole and a half

Author: Allie Brosh

Published: October 2013

Pages: 369

Publisher: Touchstone

This is a book I wrote. Because I wrote it, I had to figure out what to put on the back cover to explain what it is. I tried to write a long, third-person summary that would imply how great the book is and also sound vaguely authoritative–like maybe someone who isn’t me wrote it–but I soon discovered that I’m not sneaky enough to pull it off convincingly. So I decided to just make a list of things that are in the book:

Pictures

Words

Stories about things that happened to me

Stories about things that happened to other people because of me

Eight billion dollars*

Stories about dogs

The secret to eternal happiness*

*These are lies. Perhaps I have underestimated my sneakiness!

Lately I love looking on Scribd for fun comics. Scribs is a monthly service which gives you access to different books and audiobooks. I found this a fun concept previously, BUT the subscription is worth less and less. I go crazy due to this. Now they have limited the access to books next to audiobooks. So annoying! Aah!!!!

But how did I enjoy the book?

As you know, I am not such a fan from comics. This doesn’t stop me though from keep trying this ‘type’ of books. What I do love is authors that don’t avoid self-mockery. That is something that Allie does continuously. Her stories are recognizable and she tells them in such a fun way. I read the with a smile on my face the whole way through.

Before this book I had never heard of Allie Brosh. Allie Brosh is a well know blogger. She use a simple style of drawing to tell stories from her life and childhood. The blog was launched in 2009

 

Rating: 4/5

Amazon – 10.68 pounds

kindle e-book – 10.86 dollar

Geef een reactie

