Landlijn / Landline – Rainbow Rowell

The English version can be found below.

18081809Titel: Landlijn

Auteur: Rainbow Rowell

Verschenen: July 2014

Pagina’s: 310

Uitgever: St. Martin’s Press

Georgie McCool weet dat haar huwelijk in de problemen is. Het was in de problemen voor een lange tijd. Ze houdt nog steeds van haar man, Neal, en Neal houdt nog steeds van haar, heel erg zelf, maar dat lijkt er niet toe te doen nu.

Misschien deed dat er wel altijd niet toe.

Twee dagen voordat ze verondersteld werden de familie van Neal in Omaha te bezoeken voor kerst, vertelt Georgie Neal dat ze niet kan gaan. Ze is een TV schrijver en er is iets gebeurt op haar show, waardoor ze in Los Angeles moet blijven. Ze weet dat Neal niet blij zal zijn, Neal is altijd een beetje teleurgesteld met Georgie, maar ze verwacht niet dat hij de kinderen zal nemen en naar huis zal gaan zonder haar.

Wanneer haar man en kinderen naar de luchthaven vertrekken, twijfels Georgie of ze het nu eigenlijk echt gedaan heeft. Of ze alles geruïneerd heeft.

Die nacht ontdekt George een manier om met Neal in het verleden te communiceren. Het is niet tijdreizen, niet echt, maar ze voelt dat ze een kans gegeven is om haar huwelijk te fixen vooraleer het zelfs maar gestart is.

Is dat wat ze moet doen?

Of zou het beter zijn Georgie en Neal als hun huwelijk nooit had plaatsgevonden?

Hihi, ik lees mijn boeken soms echt raar. Ik lees bijna nooit de achterflap, wat ik misschien wel moet leren doen. Gelukkig komen de meeste boeken via booktube op mijn TBR lijst te recht. Zo ook deze, maar ik was volledig vergeten waar deze over ging. Voor de bingo van de bookdiaries moest ik boek lezen met een titel die met een L begon, dus ik besloot deze Landline te lezen.

Zoals jullie waarschijnlijk wezen ben ik vooral een Young Adult/Fantasy lezer. Hierdoor is dit een boek die minder in mijn genre zit. Daardoor moest ik er in het begin ook eerst even in komen.

Eenmaal ik mij echter over het genreverschil gezet had, kon ik dit boek wel appreciëren. Het kwam jammer genoeg vrij traag op gang, waardoor ik wat moeite had om verder te lezen. Ik heb echter doorgezet en uiteindelijk was het een leuk, romantisch verhaal. Wel was het allemaal nogal simpel. Er was iets wat ik miste bij mijn boek, maar ik kan mijn vinger er niet zo goed op leggen.

Rating: 4/5

Bol – 10.99 euro

Bookdepository – 8.85 euro

18081809Title: Landline

Author: Rainbow Rowell

Published: July 2014

Pages: 310

Publisher: St. Martin’s Press

Georgie McCool knows her marriage is in trouble; it has been in trouble for a long time. She still loves her husband, Neal, and Neal still loves her, deeply — but that almost seems beside the point now.

Maybe that was always beside the point.

Two days before they’re supposed to visit Neal’s family in Omaha for Christmas, Georgie tells Neal that she can’t go. She’s a TV writer, and something’s come up on her show; she has to stay in Los Angeles. She knows that Neal will be upset with her — Neal is always a little upset with Georgie — but she doesn’t expect him to pack up the kids and go home without her.

When her husband and the kids leave for the airport, Georgie wonders if she’s finally done it. If she’s ruined everything.

That night, Georgie discovers a way to communicate with Neal in the past. It’s not time travel, not exactly, but she feels like she’s been given an opportunity to fix her marriage before it starts…

Is that what she’s supposed to do?

Or would Georgie and Neal be better off if their marriage never happened?

Hihi, I do read my books in a strange way. I almost never read the back cover. Maybe I should learn to do it. Luckily most of my books get in my TBR pile through booktube. That was also the case with this one, but I fully forget what this one was about. For the reading bingo of the bookdiaries I had to read a book with a title starting with an L. I decide to go for this Landline.

As you guys know I am especially a Young Adult/fantasy reader. Therefore this is a book which is less included in my type of books and I needed some time to get immersed in the book.

Once I got over the different kind of book I could appreciate it. It is a shame, but the beginning felt quite slow. Therefore it was difficult to keep reading, but I pushed through. I finished with a fun, romantic story, but it stayed very simple. There was something that I was missing, but I can’t point to what it is…

Rating: 4/5

Amazon – 3.85 pounds

kindle e-book – 6.51 dollar

Een gedachte over “Landlijn / Landline – Rainbow Rowell

Geef een reactie

